Referat af Generalforsamling i DTU Yoga & Body Training d. 28. april 2025
Til stede: Eva Mikkelsen, Katja Ann Kristensen, Sandy Mattsson, Niels Bo Steffens, Rosalba A. Marek, Charlie og Franz Heinemeier m.fl.
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år
3. Behandling af forslag om vedtægtsændring
4. Forelæggelse af regnskab for det forløbne år og budget for det kommende år til godkendelse
5. Fastsættelse af kontingent
6. Valg af bestyrelse (3-5 medlemmer)
7. Valg af revisor
8. Eventuelt
Ad. 1: Eva Mikkelsen blev valgt til dirigent
Ad 2: Forpersons beretning: der har i det forløbne år været afholdt åndedræts-kursus over 2 dage for deltagere af yoga/gym-hold. Der deltog ca. 45 i alt d. 23. og 25. april 2024 for et symbolsk deltagergebyr. Udgiften til dette kursus har været afholdt af foreningen.
Bestyrelsen har været repræsenteret med tre medlemmer til repræsentantskabsmødet d. 11.9.2024, med stort udbytte, bl.a. med tips til at sikre bredere opbakning til bestyrel-sesarbejde.
D. 28.1.2025 blev der som vanligt afholdt Intro Fair i Sportshallen – her med deltagelse af to medlemmer af bestyrelsen. Vi fik reklameret for klubben, og modtog også forespørgsler på Pilates som et tilbud.
Klubben kører meget på rutinen, med en velfungerende bestyrelse, som dog måske mangler yngre medlemmer/studerende for at sikre et fremtidigt generationsskifte.
Der er lidt vigende tilslutning til en del af holdene, og vi vil forsøge at reklamere mere op til efterårssemestret.
Der i alt 95 tilmeldte til de 5 hold i F2025.
I løbet af sommeren 2024, flyttede klubben fra kælderen i 101 til B208, og deler et nyt istandsat lokale med DTU Danseklubben, som vi er meget glade for. Lokalet er lidt større end det gamle, og de populære hold er nu blevet forhøjet til 31 deltagere.
Vi skal have snakket med DTU Danseklubben om at få nogle af deres ”gode” holdtids-punkter.
Beretningen blev godkendt.
Efterfølgende snak om klippekort-ordning med betaling for de gange man møder op. Charlie forklaret klatreklubbens ordning. Dette gav anledning til evt. at afprøve en sådan ordning på det sene yoga-morgenhold, der har ret få tilmeldte.
Ad 3: Vedtægtsændringer skal fremsendes til GF i god tid. Vi snakkede om, at til næste GF kan vi arbejde på:
- Forlængelse af holdene fra 1t15m til 1,5 timer, hvilket vil betyde en forhøjelse af deltagerbetaling. Der kunne evt. udsendes en afstemning via KlubModul.
- Regler for deltagersammensætningen (studerende/ansatte + personer med tilknytning til DTU, eller når holdene ikke er fyldt op, kan udefrakommende få adgang til holdene.
Ad 4: Katja Ann Kristensen fremlagde et regnskab, der blev enstemmigt godkendt.
Det blev nævnt, at instruktørerne skal tjekke holddeltagernes tilmelding, da der er blevet lagt mærke til nogle få deltagere, der ikke havde tilmeldt og betalt for holdet.
Ad. 5: Det blev vedtaget at budgettere med samme kontingentsatser for de 3 yogahold, mens gymnastikholdet fastsætter sig eget niveau for kontingentsats.
Snak om at klubben har holdbetaling og ikke kontingent (som er 1 betaling for en given periode til hele klubben).
Vi fortsætter samtidig med samme kontingentsatser som forrige semester.
Ad 6: Bestyrelse blev nedsat som følger:
Kasserer - Katja Ann Kristensen
Forperson - Franz Heinemeier
Menigt bestyrelsesmedlem - Eva Mikkelsen
Menigt bestyrelsesmedlem - Sandy Mattsson
Dog alle med forbehold i efterfølgende konstitueringsmøde
Ad. 7: Niels Bo Steffens blev genvalgt som revisor
Ad 8: Tak for god diskussion og orden på mødet, som var det bedste fremmøde i klubbens historie.
Referent: Franz Heinemeier